اتصالی برق پشت بام منزل مسکونی را به آتش کشید+تصویر حادثه(۱۷ اردیبهشت) افشاگری یک رسانه علیه قلیان اکسیژن| طرح مطالعاتی یامنفعت‌طلبی وبازی باسلامت جوانان؟ افشای راز قتل یکی از مدیران شهرداری به دست همسرش ماجرای استفاده بلاگر اینستاگرامی از آمبولانس در شیراز چه بود؟ پیش بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدور هشدار سطح زرد در استان اعترافات تکان دهنده جوانی که مادر خود را به قتل رساند (۱۷ اردیبهشت) قصاص ۲ قاتل و فرصت دوباره زندگی برای سومین نفر کشف سه کیلوگرم تریاک از معده سرنشینان یک خودرو در بجستان (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشدید نظارت بر اتاق‌های فرار تهران دستگیری متهم‌به‌جعل مهر‌های ادارات در مشهد شانه کردن مو چه تاثیری در سلامت و زیبایی آن دارد؟ رفع تندی غذا با چند راهکار ساده عوارض روانی سقط جنین روی مادر نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب | بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها ارتباط دارد هشدار! تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود آموزش عبور و مرور در خیابان را  از  خردسالی شروع کنیم آنچه باید درباره غذا‌های کنسروی بدانید دستگیری سارق حرفه‌ای موبایل با پوشش زنانه در مشهد + عکس
سرخط خبرها

آب لیموی صنعتی و خانگی ویتامین C ندارد

  • کد خبر: ۴۳۴۸۲
  • ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
آب لیموی صنعتی و خانگی ویتامین C ندارد
مدیرکل امور فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه لیمو به صورت محدود در کشور کشت می‌شود، گفت: آبلیموی کارخانه ای از لحاظ خاصیت با آب‌ لیموهای خانگی تفاوت ندارد.

به گزارش شهرآرانیوز، مدیرکل امور فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه لیمو به صورت محدود در کشور کشت می‌شود، گفت: آبلیموی کارخانه ای از لحاظ خاصیت با آب‌ لیموهای خانگی تفاوت ندارد.

دکتر محمدحسین عزیزی، با اشاره به شایعاتی که در خصوص برخی فرآورده‌های غذایی وجود دارد، اظهار کرد: اغلب شایعاتی که در مورد مواد غذایی فرآوری شده در کارخانجات مطرح می‌شود، غیر کارشناسی و عوامانه است، چرا که سازمان غذا و دارو بر محصولات و فراورده‌های تولیدی کارخانجات نظارت مستمر دارد.

وی افزود: دو نوع آبلیمو داریم که یکی به صورت خانگی از لیموی تازه تهیه و دیگری به صورت کنسانتره فرآوری می‌شود، با توجه به محدودیت در کشت لیمو و قیمت نسبتاً بالای آن در کشور، آب‌لیموهای موجود در بازار بیشتر از کنسانتره وارداتی تولید می‌شوند.

عزیزی با بیان اینکه کنسانتره همان عصاره غلیظ میوه‌ها است، عنوان کرد: کنسانتره در کارخانه‌ها فرموله شده، رقیق و فرآوری می‌شود که از لحاظ خاصیت تفاوت چندانی با نمونه‌های خانگی ندارد.

وی با اشاره به اینکه آبلیمو اساساً چه از لیموی طبیعی گرفته شود و چه کنسانتره باشد، در معرض نور و زمان، فاقد ویتامین C بوده و تنها به عنوان چاشنی مطرح است، توصیه کرد بهتر است برای استفاده از فواید لیمو این میوه به صورت تازه مورد استفاده قرار گیرد.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->